Kompjuterska kontrola kočnica
Za bezbednu vožnju u vašem vozilu, neophodno je da kočnice budu u besprekornom stanju. Pravovremena zamena kočionih obloga može u znatnoj meri produžiti vek kočionog sistema i povećati sigurnost u vožnji.
Zašto kontrolisati kočnice
Kočioni sistem je sa stanovišta bezbednosti najvažniji sklop na vozilu. Delovi kočionog sistema kao što su paknovi, pločice, doboši i diskovi u normalnom radu se troše i vremenom njihova efikasnost slabi. Osim toga kočiono ulje vremenom postaje higroskopno tako da se vremenom i njegova efikasnost smanjuje. Trošenje komponenti u velikoj meri zavisi od uslova i načina vožnje tako da nije moguće predvideti njihovo trajanje. Redovna kontrola kočnica i zamena neispravnih komponenti kočionog sistema doprinose bezbednosti i sigurnosti u vožnji.
Posledice neispravnog rada kočnica:
- Produženi put kočenja,
- Ograničena sigurnost,
- Smanjena stabilnost prilikom kočenja.
Kada i koliko često kontrolisati kočnice
Kočioni sistem je najvažniji bezbednosni sistem na vašem vozilu i treba ga proveravati redovno na svakih 5-10.000 km ili odmah ako posumnjate da postoji problem. Obavezno prekontrolišite kočnice pred duži put ili odlazak na odmor!
Znaci koji upućuju na probleme sa kočnicama:
- Signalna lampica na instrument tabli,
- Auto vuče na jednu stranu prilikom kočenja,
- Pedala kočnice vibrira kada je pritisnuta,
- Pedala kočnice „propada“,
- Buka, kada pritisnete kočnicu.
Kako proveravamo efikasnost kočenja
Posedujemo najsavremeniji, kompjuterski kontrolisan uređaj najnovije generacije za ispitivanje efikasnosti kočnica. Objedinjuje uređaj za kontrolu, merenje i analizu sila kočenja kod putničkih i lakih teretnih vozila, sa obrtnim valjcima.

Blagovremena zamena kočionih obloga (paknova i pločica) može u znatnoj meri produžiti vek kočionih diskova i doboša, kao i kočionog sistema u celini i povećati bezbednost u vožnji.