Vidljivost je presudan faktor bezbednosti u saobraćaju
Uprkos ogromnim poboljšanjima svetala automobila u poslednjoj deceniji, koja su obeležili jači halogeni farovi, uvođenje ksenonske tehnologije, kao i, u poslednje vreme, uređaja za usmeravanje svetlosnog snopa u smeru krivine, vožnja može biti bezbedna samo ako znate kako pravilno da upotrebljavate svetla na svom vozilu. Zato Vam donosimo najvažnija pravila vezana za ovo pitanje.
Dnevna i noćna vožnja
Danju, na motornom vozilu za vreme vožnje u saobraćaju na putu, moraju da budu uključena kratka, odnosno dnevna svetla. Noću, na motornom vozilu za vreme vožnje u saobraćaju na putu, moraju da budu uključena duga svetla.Danju, na motornom vozilu za vreme vožnje u saobraćaju na putu, moraju da budu uključena kratka, odnosno dnevna svetla. Noću, na motornom vozilu za vreme vožnje u saobraćaju na putu, moraju da budu uključena duga svetla.Vozač je dužan da umesto dugih svetala upotrebljava kratka u sledećim situacijama:
- kad pri mimoilaženju sa drugim vozilom oceni da svetlom svog vozila zaslepljuje vozača vozila koje mu dolazi u susret, a uvek na odstojanju manjem od 200 m
- ako ometa vozača ispred
- na putu osvetljenom uličnom rasvetom
- u tunelu
- ako ometa upravljača šinskog vozila
- za vreme magle
- kada je vozilo zaustavljenoPoziciona svetla moraju biti uključena sve vreme kada je uključeno dugo, odnosno kratko svetlo, odnosno svetlo za maglu.
Noću i danju u uslovima smanjene vidljivosti, na vozilu na putu moraju biti uključena zadnja poziciona svetla.
U naselju je dovoljno da zaustavljeno/parkirano vozilo ima upaljena poziciona svetla na onoj strani vozila koja je okrenuta prema sredini puta.
Poziciona svetla ne moraju biti uključena ako se vozilo nalazi na delu puta gde je ulično osvetljenje takvo da je vozilo dovoljno vidljivo, na za to posebno obeleženom mestu (parking na ulici).
Svetla, odnosno katadiopteri, za vreme vožnje ne smeju da budu zaklonjeni niti zaprljani u meri da su neuočljivi za ostale učesnike u saobraćaju.
Izvor: http://ltablice.com