Kočiona tečnost je vrlo važan deo kočionog sistema.

Nažalost, kočiona tečnost je često zanemarena od strane vozača, koji ponekad proveravaju njen nivo, ali ne i kvalitet. Međutim, zaboravlja se da je vrlo važno osim da je ima dovoljno jeste i da bude ,,ispravna“. Glavni problem je što je ona higroskopna, odnosno lako apsorbuje vlagu. Voda ključa na 100 stepeni Celzijusa, dok je tačka ključanja kočione tečnosti nešto iznad 2000 C. Tako da praktično svaka kapljica vlage snižava tačku ključanja ove tečnosti. U nekim situacijama kao što je duga vožnja po velikoj vrućini ovo može biti od presudnog značaja po bezbednost vozača jer može doći do prevelikog zagrevanja sistema. Naime, ako ima previše vode, kočiona tečnost se pretvori u paru i moguće je da se nakupi toliko pare da klip ne može da stvori visok pritisak – kočnice ne rade. Prvi znak upozorenja koji ukazuje da se upravo ovo desilo jeste kada vozač sve više pritiska pedalu kočnice, sve dok na kraju one ne otkažu, a automobil jedva da može da uspori. Nema potrebe da Vam naglašavamo u kojoj meri ovo može biti rizično po vozače i sve druge učesnike u saobraćaju. Utvrđivanje u kom je stanju kočiona tečnost je najbolje da prepustite profesionalcima kao i njenu zamenu ukoliko je potrebna.

Kočiona tečnost je vrlo važan deo kočionog sistema.

Nažalost, kočiona tečnost je često zanemarena od strane vozača, koji ponekad proveravaju njen nivo, ali ne i kvalitet. Međutim, zaboravlja se da je vrlo važno osim da je ima dovoljno jeste i da bude ,,ispravna“. Glavni problem je što je ona higroskopna, odnosno lako apsorbuje vlagu. Voda ključa na 100 stepeni Celzijusa, dok je tačka ključanja kočione tečnosti nešto iznad 2000 C. Tako da praktično svaka kapljica vlage snižava tačku ključanja

ove tečnosti. U nekim situacijama kao što je duga vožnja po velikoj vrućini ovo može biti od presudnog značaja po bezbednost vozača jer može doći do prevelikog zagrevanja sistema. Naime, ako ima previše vode, kočiona tečnost se pretvori u paru i moguće je da se nakupi toliko pare da klip ne može da stvori visok pritisak – kočnice ne rade. Prvi znak upozorenja koji ukazuje da se upravo ovo desilo jeste kada vozač sve više pritiska pedalu kočnice, sve dok na kraju one ne otkažu, a automobil jedva da može da uspori. Nema potrebe da Vam naglašavamo u kojoj meri ovo može biti rizično po vozače i sve druge učesnike u saobraćaju. Utvrđivanje u kom je stanju kočiona tečnost je najbolje da prepustite profesionalcima kao i njenu zamenu ukoliko je potrebna.

Proizvođači preporučuju da se kočiona tečnost menja na svake 2 godine.

Ne mora nužno da znači da je uvek potrebno zameniti tečnost na dve godine, možete proveriti stanje tečnosti u servisu, a zatim odlučiti da li je potrebna zamena. Bitna je i sama količina tečnosti, na rezervoaru postoje oznake za minimalnu i maksimalnu količinu, a na samom poklopcu piše koja je tečnost potrebna, tako da iskusnim automehaničarima neće biti problem njena kontrola i zamena.

Izvor: www.putujsigurno.rs