Mnogo ljudi misli da je poliranje i voskiranje automobila isto međutim to nije tako, u pitanju su dva različita procesa.

Možemo ih podeliti na korekciju (poliranje) i zaštitu (voskiranje).

Poliranje služi da automobilu vratite stari sjaj i da uklonite sitne ogrebotine koje su oštetile površinski sloj zaštitnog laka boje. Međutim, voskiranje služi da se takve stvari upravo spreče. Vosak stvara providnu zaštitnu barijeru koja će zaštiti Vaš automobil od spoljašnjih uticaja i baš zbog toga voskiranje pred zimu je veoma korisno, pošto se tako lak automobila štiti od soli i ostalih štetnih materija koje su zimi znatno prisutnije. Pored toga što će stvoriti jednu zaštitnu barijeru vosak će pomoći da Vaš automobil izgleda lepše. Izbor voskova je veliki od prirodnih (Brazilska carnauba), pa sintetičkih i akrilnih.

Voskiranje ukoliko ste dovoljno vešti možete obaviti i sami, ili u nekom od serivisa.

Važno je da znate da ako voskirate čitavo vaše vozilo, onda treba da obrađujete deo po deo. Nikako nemojte namazati čitavo vozilo i onda krenuti da skidate vosak, jer će se on previše stvrdnuti i tako ćete još više oštetiti boju vašeg vozila. Vosak nanosite na prethodno očišćen auto, pomoću odgovarajućeg aplikatora ukoliko ga ima ili pomoću sunđera ili krpe od mikrofibera. Zatim laganim kružnim pokretima utrljajte vosak i sačekajte da deluje par minuta. Kada vosak pobeli, tada ćete znati da je vreme za njegovo skidanje.

Uzmite čistu krpu i očistite ostatak voska, a potom malo jačim pritiskom uglancajte boju. Tako radite za celu površinu automobila.
Po završenom voskiranju verovatno će zaostati voska u ponekim šupljinama (preporuka je da gume oko prozora i crne plastike zaštite trakom) za šta će Vam trebati mala četkica da te delove očistite. Za ostatke voska na laku koje ne možete da uklonite koristite odgovarajuće proizvode.

Izvor: www.muskimagazin.rs