Iako je i dalje jesen, temperature su sve bliže zimskim. Mnogi vozači uveliko pripremaju svoje četvorotočkaše za hladne dane. Neki vozači čekaju da padne sneg ili da zaledi, pa tek onda krenu kod vulkanizera ili sami menjaju gume. Stručnjaci kažu da je 7°C temperatura koja bi trebalo da posluži kao odrednica kada treba zameniti letnje pneumatike zimskim.

Ne čekajte sneg da tek tada stavite zimske gume.

Tokom hladnih dana kada je temperatura niska, a vremenski uslovi varijaraju od snega i leda do mokrih i suvih, ali hladnih puteva, zimske gume imaju poboljšane performanse kočenja u ledenim i snežnim uslovima. Takođe, u snežnim uslovima je veoma bitno da gume imaju dubok gazeći sloj. Jednako važan je i pritisak u gumama koji se mora proveravati barem jednom mesečno i dopunjavati ukoliko za tim ima potrebe, a isto tako treba obavljati i redovan pregled guma kako bi se otkrila potencijalna mehanička oštećenja i neravnomerno habanje pneumatika. Koliki pritisak u gumama treba da bude zavisi od automobila koji vozite, a oznaka za to se obično nalazi na vratima vozača ili sa unutrašnje strane vrata za rezervoar.

Kako prepoznati zimske gume?

Upoznati smo sa tim da se tokom zimskog perioda događa više saobraćajnih nezgoda zbog niskih temperatura i čestih padavina koje dovode do pojave leda na putevima, te vozači moraju da obrate posebnu pažnju tokom vožnje.

Mnogi vozači su uvereni u to da ukoliko vide oznaku M+S (MS ili M&S) na gumama da ona označava da je to zimska guma. Slovo M predstavlja englesku reč „mud“, što u prevodu znači blato, dok slovo S predstavlja reč „snow“, odnosno sneg, što bi po logici trebalo da predstavlja zimsku gumu. Međutim, zimske gume su napravljene od mekše smeše koja ne menja svoje karakteristike ni kada se temperatura spusti ispod 0 stepeni Celzijusa. U tim uslovima, njihova duboka šara pomaže prilikom prolaska kroz dublji sneg i kada se automobil kreće po ledu.

Prave zimske gume se prepoznaju po tome što pored oznake M+S (MS ili M&S) imaju i znak planine sa tri vrha i pahulje unutar nje.

Kako bi zimski pneumatici pružili što sigurniju vožnju, njihov sastav je drugačiji u odnosu na letnje gume. Pored šare duboke 4 mm, zimski pneumatici sadrže i više silicijuma koji zadržava elastičnost na niskim temperaturama. Elastičnost koju imaju zimske gume povećava prijanjanje i značajno smanjuje zaustavni put prilikom kočenja. Ono što je veoma bitno je da uvek treba menjati sve četiri gume.

Pre nego što skinete letnje gume, obeležite njihove pozicije na automobilu, da biste na proleće mogli da ih vratite na isto mesto ili da ih rotirate. Ukoliko vam je problem prostor, mnogi vulkanizeri pružaju uslugu čuvanja guma.

Za sve dodatne savete na raspolaganju vam stoji Vaš Auto Mika.