Da bi motor u vašim kolima generisao snagu, on kombinuje vazduh i benzin. Vazduh dolazi do motora pomoću filtera za vazduh koji je predviđen da spreči mnoštvo nečistoća, uključujući prljavštinu, bube, polen i druga štetna zagađenja. Nakon što je neko vreme u upotrebi, neće funkcionisati tako efikasno kao nekada. A kada se to dogodi, manje vazduha će dospeti do motora, što može dovesti do velikih problema sa automobilom u budućnosti. Preporučuje se da se filter vazduha menja na svakih 16.000 do 25.000 km.
Ako redovno servisirate svog mezimca, mnogi će automatski proveriti da li je filter potrebno menjati ili ne. Međutim, nemojte se oslanjati samo na druge. Važno je da ste u stanju da sami prepoznate neke uobičajene znakove upozorenja. U suprotnom, mogli biste naneti dalju štetu vašim kolima.
Ako češće vozite po prašnjavim i blatnjavim putevima nego po asfaltnim, filter vazduha se brže prlja sa česticama prašine. Zaprljani filter vazduha ograničava protok vazduha, koji je neophodan automobilu za njegov rad – gorivo ne može sagorevati ako nema neometan i konstantan dotok vazduha sa kojim se meša, a on troši 14 puta više vazduha od goriva. Filter vazduha značajno utiče na ukupnu snagu motora i njegovu potrošnju goriva.
Kako da prepoznate da li vam je filter za vazduh prljav?
Navodimo 10 najboljih indikatora koji će vam reći da li treba da zamenite filter za vazduh.
- Filter za vazduh je prljav
Najočigledniji način da se utvrdi da li je filter za vazduh prljav je provera da li vam izgleda prljavo! Potpuno novi filteri su čisti i gotovo bele boje, dok će stariji postati braon ili crne boju zbog nečistoća u vazduhu. - Veća potrošnja goriva
Kada vaš motor prima manje kiseonika, trošiće više goriva da bi proizveo dovoljno snage. Ako primetite da ne prelazite onoliko kilometara po litru kao nekada, to bi mogao biti znak da je vreme da zamenite filter za vazduh. - Nepravilan rad u leru
Uključite motor i ostavite ga u praznom hodu. Proverite broj obrtaja na instrument tabli koja treba da pokazuje negde između 900 i 1.100 obrtaja u leru. Ako imate loš filter za vazduh, obrtaji će biti van optimalnog raspona. Dakle, ako primetite da su obrtaji mnogo veći ili niži od 1.000, velike su šanse da je u pitanju prljavi filter za vazduh. - Snažan miris goriva
Svi znamo kakav je miris goriva, a to bi mogao biti jasan pokazatelj da je vreme da zamenite vaš filter za vazduh. Naravno, još jedan pokazatelj ovoga je curenje iz rezervoara za gorivo. Ako želite da budete sigurni, možete proveriti da li postoje znakovi crnog dima. Ali ne bi trebalo da nastavljate da vozite svoj automobil ako je miris benzina prisutan, jer to nikada nije dobar znak. - Plamen ili crni dim iz auspuha
Bilo koji crni dim ili plamen koji se emituju iz vašeg auspuha trebalo bi odmah da vas alarmiraju. Ako se gorivo ne sagori u potpunosti u procesu sagorevanja, moglo bi početi da izlazi iz automobila kroz auspuh. Čest znak da se to događa je pucajući zvuk, koji nastaje dok se veoma zagrejano gorivo izbacuje iz vašeg auspuha. - Smanjenje konjske snage
Ako vam ubrzanje ne deluje tako moćno kao ranije, postoji velika mogućnost da su konjske snage smanjene zbog nedovoljne količine kiseonika. A ako vaš mezimac ne reaguje kao pre, možda ne dobija vazduh koji mu treba da bi funkcionisao. Takođe može doći do štucanja automobila pri dodavanju gasa. - Loše svećice
Prljavi filter za vazduh može da spreči rad svećica koje zapaljuju mešavinu vazduha i goriva unutar vašeg vozila. Proverite stanje svećica i filtera za vazduh da biste videli da li je potrebno jedan ili oba zameniti - Čudni zvukovi motora
Ako počnete da primećujete više vibracija nego inače ili čujete zvukove nalik na ljudski kašalj i pucanje iz auspuha to može biti uzrokovano prljavom svećicom. Ako ste zaustavljeni na semaforu i čujete te zvukove, to nije dobar znak. I kao što smo već pomenuli, to je često rezultat začepljenog filtera za vazduh. - Nepravilan rad motora
Ako imate problema sa startovanjem motora automobila ili su vam potrebni preveliki obrtaji da biste pokrenuli vozilo, to znači da imate manjka vazduha u mešavini. Kada ima previše goriva, to može dovesti do nagomilavanja goriva koje se nije sagorelo i to gorivo zagađuje svećice. Nesagorelo gorivo će napuštati motor u obliku ostataka čađi. Dakle, ako ustanovite da se stalno borite za startovanje motora, filter vazduha treba prvo pogledati. - Proverite da li je lampica upozorenja motora upaljena
Lampica upozorenja motora postoji s razlogom i sigurno se ne može zanemariti ako se upali. Jedan od najčešćih problema koji se pojavljuje su naslage u motoru, jer će ove nečistoće uticati na performanse motora.
U Auto Miki možete pronaći sve vrste filtera za vaše mezimce, a najnoviji u našoj ponudi uključuju i M i UFI filtere.
Za sva dodatna pitanja, uvek na raspolaganju,
Vaš Auto Mika!