Zimske gume imaju znatno bolje prijanjanje i kraći zaustavni put prilikom kočenja zahvaljujući dubljoj šari.

Zimske gume su konstruisane tako da efikasno odvode vodu sa puta i tako smanje rizik od proklizavanja. Toplota koja nastaje usled trenja guma i podloge topi vrhove ledenih kristala i stvara tanak, ali klizav sloj vode izmedu guma i podloge. Šare koje se nalaze na gazećoj površini zimskih guma konstruisane su tako da izbacuju vodu, čime obezbeđuju veću stabilnost vozila na mokrom putu.

Zimske gume imaju znatno bolje prijanjanje i kraći zaustavni put prilikom kočenja zahvaljujući dubljoj šari. Takođe, imaju drugačiji sastav od letnjih u smislu da su proizvedene od specijalne smese koja se bolje ponaša na niskim temperaturama, neuporedivo bolje prijanja na kolovoz i samim tim pruža bezbedniju vožnju.

Stavite zimske gume na sva četiri točka

Najbolje je staviti zimske gume na sva četiri točka. Ako ste stavili zimske gume na prednju osovinu one moraju biti stavljene i na zadnju. U suprotnom može doći do zanošenja, proklizavanja, pa čak i zakretanja vozila u krivinama. S druge strane, ako se zimske gume postave na zadnju osovinu, preporučljivo je da budu stavljene i na prednju osovinu. U suprotnom može vam se desiti da pri skretanju prednje gume izgube prijanjanje i vozilo nastavi pravo.

Izvor: https://www.blic.rs