Osim što može da pukne, kanalni kaiš na automobilu može da bude prilično iritantan ako počne da se čuje. Uglavnom je to škripavi zvuk koji se jako čuje ispod haube i koji zna da bude konstantan. Ako se i vama ovo dešava, navodimo nekoliko saveta kako da rešite problem. Prvo što treba da uradite jeste da odredite zašto kaiš škripi. Postoje 4 razloga za to: ako je star, ako su španeri klimavi, ako nije dobro postavljen i ako je previše stegnut ili olabavljen. Prvo prsnite malo vode, a ako škripa momentalno prestane, to znači da španeri nisu problem.
Uobičajeni problemi klinastog kaiša
Redovno habanje
Novi klinasti kaiš ima meku površinu od filca na rebrastoj strani. Kako se remen istroši, guma kaiševa se stvrdne i pukne. Dotrajali kaiš se isteže i gubi napetost. To uzrokuje da povremeno počne da proklizava. Možete ga čuti kada se motor pokrene ujutro ili po vlažnom vremenu.
Curenje ulja
Ponekad motoru procuri ulje blizu klinastog kaiša, što dovodi do toga da se natopi uljem. Ulje ili rashladna tečnost mogu ga brzo oštetiti. U ovom slučaju prvo treba otkloniti curenje ulja.
Loš automatski opružni zatezač pojasa
Odgovarajuća zategnutost je od vitalnog značaja za bilo koji kaiš. Često se stari automatski opružni zatezač pojasa zaglavi ili istroši i postane slab. Bez odgovarajućeg zatezanja klinasti kaiš će početi da proklizava i pada sa remenice. To će dovesti do bržeg trošenja. Simptomi labavog klinastog kaiša uključuju glasno škripanje prilikom pokretanja motora ili ako je volan okrenut na jednu stranu. Rešenje je zamena klinastog kaiša i zatezača.
Problemi sa hidrauličnim zatezačem pojasa
Mnogi automobili imaju hidraulični zatezač klinastih kaiševa, gde umesto opruge zategnutost održava mali amortizer koji može da se pokvari što dovodi do curenja iz hidrauličnog zatezača ili zveckanja dok motor radi. U tom slučaju zatezač mora biti zamenjen, a takođe bi trebalo zameniti i remen.
Ručni zatezač kaiševa ne funkcioniše
U nekim automobilima zategnutost kaiševa podešava se ručno. Vremenom se kaiš isteže i ako se zategnutost ne podesi na vreme, kaiš će početi da proklizava. Rešenje je jednostavno: ako je kaiš još uvek u dobrom stanju, zategnutost je potrebno ponovo podesiti.
Remen koji je izašao iz poravnanja
Klinasti kaiš se kreće kroz nekoliko remenica. Ako neki od uređaja koje pokreće ili zatezača remenice iz nekog razloga nisu poravnati sa kaišem, doći će do škripanja. Često se ovaj problem otkrije nakon ugradnje novog koji i dalje proizvodi zvuk škripanja ili se brzo istroši. Jedan od simptoma ovog problema je povećano trošenje sa jedne strane kaiša. Ponekad možete vizuelno primetiti kada jedna od remenica nije u ravni. U ovom slučaju trebalo bi zameniti remen.
Bučni remen ili ležaj zatezača
Za usmeravanje klinastog kaiša, mnogi automobili koriste remen sa slobodnim okretanjem, takozvani remen praznog hoda koji se okreće pomoću malog ležaja. Kada se ležaj istroši, može da proizvede zvukove cviljenja ili škripanja.
Šta ukoliko primetite da Vam automobil škripi?
Pre svega treba postaviti kratku dijagnostiku. Mehaničari koriste poseban stetoskop da bi pronašli izvor buke. Sličnu vrstu buke koju proizvodi kaiš mogu proizvoditi i loš ležaj u alternatoru, kompresoru klima uređaja ili pumpi servo upravljača, pa pre zamene kaiša, treba isključiti ove uzroke.
Auto Mika prodavnica nudi širok asortiman kaiševa za Vaš automobil.
Za sva dodatna pitanja, uvek na raspolaganju, Vaš Auto Mika!