Ako otvorite haubu u modernom automobilu sa benzinskim ili dizel motorom, videćete bar jedan klinasti kaiš. Postoje automobili sa dva ili tri kaiša, a električni automobili nemaju kaiševe. Njegova uloga je pokretanje dodataka ugrađenih na vašem motoru, kao što su alternator, pumpa za vodu i kompresor klima uređaja. Klinasti kaiš se razlikuje od zupčastog kaiša koji pokreće bregasto vratilo motora i skriven je pod zaštitnim poklopcima. Klinasti kaiš se nalazi sa strane motora i može se pregledati kad otvorite haubu.

Šta ako klinasti kaiš pukne?

U ovom slučaju automobil neće moći da se vozi. Ako motor radi bez klinastog kaiša, može se pregrejati jer vodena pumpa više neće raditi. Kaiš koji je pukao može da ošteti i ostale delove kao što su poklopci hladnjaka i creva za rashladno sredstvo. Simptomi uključuju glasno lupkanje, cviljenje ili lupanje koji dolaze iz motora. Takođe može da se uključi lampica upozorenja sistema za punjenje u obliku baterije, jer će alternator prestati da puni akumulator. Ako automobil ima pumpu za hidraulični servo upravljač, upravljanje će postati kruto.

Kada treba zameniti klinasti kaiš?

Klinasti kaiš može da traje od 30.000 do preko 100.000 kilometara. Proizvođači automobila ne određuju intervale zamene klinastih kaiševa, već preporučuju njegov pregled tokom redovnih servisa.

Kada automobil odvezete na redovan mali servis, mehaničar će potražiti da li postoje pukotine na klinastom kaišu, prorezi, oštećene ivice i drugi znakovi habanja. U većini slučajeva lako je videti kada je kaiš istrošen. Dotrajali kaiš mora biti zamenjen. Takođe se mora zameniti ako se ustanovi da je natopljen uljem ili istegnut. Ako Vaš automobil ima dva kaiša, preporučujemo da ih zamenite istovremeno.

Auto Mika servis pruža usluge redovnog servisa, a Auto Mika prodavnica nudi širok asortiman kaiševa za Vaš automobil.

Za sva dodatna pitanja, uvek na raspolaganju, Vaš Auto Mika!